Looninformatie wordt eindelijk transparant

Nooit rond de eettafel, niet tijdens het interviewproces en zeker niet in gezelschap – dus wanneer is het oké om over geld te praten? Op de werkvloer lijkt het, aangezien steeds meer bedrijven (58% zelfs) transparant worden over salarissen in een poging gender- en culturele vooroordelen uit te bannen.

Want ondanks dat er grote stappen zijn gezet om een meer diverse en gelijke werkplek te creëren, blijft het een feit dat in de VS vrouwen gemiddeld 16% minder verdienen dan mannen, terwijl het verschil in salaris voor mensen uit zwarte, Aziatische en Latijns-Amerikaanse gemeenschappen kan zijn maar liefst 43% in vergelijking met blanke arbeiders.

Maar laten we even teruggaan. Wat houdt loontransparantie precies in? In wezen verwijst het naar een bedrijfsbeleid waarbij het bedrijf informatie deelt over zijn loonschalen en salarisschalen vóór en tijdens het wervingsproces en met bestaande werknemers.

Het betekent het delen van alle financiële informatie over haar werknemers met haar werknemers om ervoor te zorgen dat er geen verschillen zijn tussen werknemers die hetzelfde werk doen. Klinkt geweldig toch? Wel, ja. Als het goed wordt gedaan, resulteert loontransparantie in een positiever, samenwerkend en betrokken personeelsbestand omdat er geen wrok is tussen werknemers.

Het overbrugt ook de culturele en genderloonkloof, opent kansen voor voorheen gemarginaliseerde werknemers en creëert een personeelsbestand dat gebaseerd is op capaciteiten en vaardigheden in plaats van op genetische samenstelling.

Dus wat is het nadeel? Voor loontransparantie is meer nodig dan alleen een gemeentehuisvergadering en het verspreiden van een salarisnota, wat bedrijven nu pas duidelijk wordt. Het vereist een lichte heroverweging van HR-praktijken en hun verband met salaris – zoals een superduidelijke schets van hoe financiële beloning resultaatgericht is, evenals een duidelijke uitleg van de stappen die nodig zijn om een hogere salarisschaal te bereiken. Medewerkers moeten weten wat ze moeten bereiken als ze willen doorgroeien naar een volgende salarisschaal.

Voor werknemers vormt het een iets ander raadsel. Als u meer waarde toevoegt aan het bedrijf dan een collega die hetzelfde salaris heeft als u, hoe kunt u er dan voor zorgen dat uw beloningspakket representatief is voor uw output en wrok voorkomen? Kort gezegd gaat het erom hoe u loontransparantie voor u kunt laten werken.

Door slim te zijn, dat is hoe: kijk voorbij geld en werk om een persoonlijk, niet-financieel voordelenpakket te creëren dat bijdraagt aan uw levensstijl.

Weet wat je waard bent
Waarom verdien jij extralegale voordelen? Als je een vergadering plant om dit met je manager te bespreken, zorg er dan voor dat je je huiswerk hebt gedaan en je pitch hebt voorbereid. Welke waarde heb je het afgelopen jaar aan het bedrijf toegevoegd en wat ben je waard? Wees hier specifiek.

Kijk naar het teamgemiddelde en vergelijk je impact. Probeer vergelijking met één collega te vermijden, en vergelijk in plaats daarvan uw resultaten met het team als geheel. Dit maakt je pitch sterker en professioneler. Als je 20% meer hebt binnengehaald dan het teamgemiddelde, dan is dat een argument voor extra beloning. Het is moeilijker om te argumenteren met gegevens dan met emotie.

Ken uw vraag
Wat wil je? Is het een aangepaste bijdrage van 401.000, extra betaald verlof of flexibiliteit binnen je werkdag om iets later te beginnen of iets eerder te eindigen? Weet precies welke beloningen je wilt en stel ze voor aan je baas – stel ze allemaal voor, blijf niet bij één. Door uw baas vier tot vijf opties te bieden, doet u het harde werk voor hem en neemt u de mogelijkheid weg om een voordeel te krijgen dat voor u van geen waarde is.

Weet wanneer je moet lopen
Als u duidelijk weet wat uw waarde voor het bedrijf is, maar uw baas niet bereid of niet in staat is om een niet-financiële beloning aan te bieden, dan werkt transparantie in het betalen niet voor u en moet u lopen. Je hebt je huiswerk naar eigen inzicht gedaan en weet welke voordelen je wilt, zodat je een startpunt hebt voor onderhandelingen met een nieuwe werkgever. Er zijn momenteel tientallen bedrijven die mensen aannemen op de VentureBeat Job Board, waarvan er hieronder drie worden uitgelicht – allemaal met geweldige voordelen.

CrowdStrike
CrowdStrike, een fintech-bedrijf dat cloud-native software gebruikt om de manier waarop we naar cyberbeveiliging kijken, te veranderen, is een voormalige eenhoorn die steeds sterker wordt. Het bedrijf is momenteel op zoek naar een aantal functies op afstand in netwerkengineering, beveiligingsanalyse en dataservices. Voor werknemers biedt CrowdStrike werknemers een ziektekostenverzekering, pensioenpremies, betaalde vrijwilligersdagen en kansen op eigen vermogen. Ontdek alle mogelijkheden bij CrowdStrike.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *